CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

My Playlist


Saturday, July 24, 2010

Gitar...



Hmnn,

Bila aku duduk termenung, bersendirian didalam balik, banyak yang aku renungkan. Banyak kenangan yang bermain difikiran...

Tadi, aku terpandang gitar yang sudah beberapa tahun aku beli. Masa tu aku baru tingkatan 2, tak berapa pandai bermain gitar...

Sekarang pun, aku masih tidak begitu pandai bermain gitar, main biasa2 boleh la. Banyak kenangan zaman sekolah gitar ni...

Lagu pertama yang aku mainkan diajar oleh Afa, seorang kawan yang aku pandang tinggi sewaktu zaman sekolah...

Afa, diantara orang yang sanggup membantu aku memperbaiki kelemahan dalam Bahasa Inggeris. Nak minta tolong orang lain, habis dibodohnya aku... "Bodoh la kau ni, itu pun tak tahu ke!"...

Ingat, kita manusia... masing2 memiliki kelemahan tersendiri. Apa yang kita lakukan hari ini, akan ada balasannya nanti...

Hmnn, lagu pertama yang diajar oleh Afa, IRONMAN. Sampai sekarang aku ingat... =)

Tapi gitar tu pun dah tak boleh guna sangat. Tune selalu lari,  nak mintak ganti yang baru agaknya...
 
Inilah dia, diantara kenangan. Orang kata, kita tidak patut memandang kebelakang dalam hidup ini. Aku rasa, tidak salah menoleh kebelakang, itulah dia pengalaman... guru yang memberi pengajaran dalam kehidupan...

1 comments:

Ili Shaheera said...

Kita kena pandang belakang jugak.. tanpa dia, kita takkan mampu maju ke hadapan ( : Alamakkk.. Ili dari dlu tringin men gitar.. tak reti2 jugakkk! Jari sakit la!