CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

My Playlist


Tuesday, August 31, 2010

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan.



p/s : Itu je la, kita masing2 tahu nilainya MERDEKA di Malaysia ni.

Monday, August 30, 2010

Untitled.



Orang kata, kita takkan menyedari akan kehadiran seseorang sehinggalah saat dia meninggalkan kita. Hmnn, entahlah, sejak beberapa tahun kebelakangan ni aku terlalu mencuba untuk menghargai kehadiran mereka yang wujud dalam jalan hidup aku, tapi apa yang berlaku ialah aku menyedari kehadiran mereka sehingga saat aku kehilangan mereka. Aku melayan dari permulaan sehingga segalanya berakhir, siapa yang faham apa yang aku rasa kan. =)

Hmnn, bila semua pihak menyangka mereka adalah yang terbaik dan sentiasa meletakkan segala kelemahan dibahu orang lain, mereka tidak akan nampak kelemahan yang wujud pada diri mereka. Adakalanya, sesuatu yang kita sangkakan kelebihan kita sebenarnya adalah kelemahan kita yang paling besar. Malangnya, walaupun aku menyedari tentang sesuatu perkara, aku tetap melakukan perkara yang tidak sepatutnya dan ini meletakkan segala kelemahan pada diri aku sendiri. Aku sendiri tak faham, andai kata aku hanya memiliki satu peluang untuk membuat pilihan, aku sentiasa memilih sesuatu yang sia2. Mungkin ianya bukan sesuatu yang sia2, cuma aku yang mempersiakannya.

Orang kata "Let bygones be bygones", tapi aku sendiri tak faham, aku tak dapat melepaskan banyak perkara dalam hidup aku, kadang kala, aku rasa segalanya semakin dekat dalam hati aku lebih2 lagi bila aku menyedari kesilapan aku. Bila aku keluar dan lihat semua kawan2 aku yang sudah banyak berubah, segala memori datang kembali. Aku sendiri dah banyak berubah, cuma aku tidak menyedarinya...

Kita hanya memikirkan kekecewaan kita pada mereka tanpa memikirkan kekecewaan mereka pada diri kita...

Sunday, August 22, 2010

Kerana aku juga manusia...





 Pieces....

Hmnn,

...

...


OK Habis. Im speechless, better left everything UNTOLD since words cant change anything.

Kerana aku juga manusia...

Tuesday, August 17, 2010

Untiitled,

Aduhai...

Orang selalu salah anggap dengan apa yang aku cuba sampaikan lah...

Semua ni buat aku rasa malas nak ber-blog... Sigh

Pada sesiapa yang memandai2 buat andaian sendiri...

Jangan sangka aku ni sama dengan korang...

Bila aku buat sesuatu, aku tak harapkan balasan selain ucapan TERIMA KASIH ok...

Kalau semua benda nak harapkan balasan, susah la...



Apa pun, aku kata Ben adalah kawan terbaik yang pernah aku jumpa sebab...

Berapa ramai kawan2 aku yang tegur kesilapan aku?

Berapa ramai kawan aku yang menegur sebelum menghukum?

Setiap kali aku buat silap, Ben selalu tegur...

Berapa ramai kawan aku yang tahan dengan sikap aku?

Berapa ramai yang faham kenapa aku buat itu dan ini?

Dia berbeza, tapi tak kira mcm mana pun, manusia tetap ada kelemahannya...

Cuma, corak pemikiran yang membezakan...

Berapa ramai diantara kita yang tidak menyamakan corak pemikiran mereka berbanding orang lain?

Berapa ramai diantara kita yang faham erti ikhlas?

Berapa ramai diantara kita yang faham erti menerima?

Berapa ramai diantara kita yang tidak hanya mementingkan keperluan diri sendiri?

Pernah kita fikir kekecewaan orang lain terhadap kita? atau kita hanya memikirkan kekecewaan kita terhadap orang lain?
Kita tak nampak dimana silap kita.

Aku tanya semua tu pada diri aku, dan korang tanya semua tu pada diri korang.

Kalau aku ada buat salah, apa salahnya menegur? 

Dan jangan samakan aku dengan korang. Itu satu kesilapan besar.

Cara kita menilai seseorang mencerminkan siapa diri kita sebenarnya.

Sesetengah pihak hanya menilai dari sudut negatif, apakah mereka buta dari sudut positif?

HATE ME FOR MY BAD, NOT FOR YOUR BAD.

Wednesday, August 11, 2010

Bicara pada diri....





Kepada diriku... 


Belajar untuk memaaf dan melupakan...

Belajar untuk menerima dan redha...

Belajar untuk tabah....

Belajar untuk mengawal diri dan keadaan...

Dan berhenti berharap...

Inilah dia kehidupan...

Aku usahakan yang terbaik untuk engkau...

Happy Bday Dianza

Tuesday, August 10, 2010

Is it me, or is it you?




Hmnn, Semua orang ingin difahami tetapi enggan memahami. Aku enggan memahami mereka yang tidak pernah cuba untuk memahami. Semua yang aku lakukan, ada sebabnya. Mahupun baik, atau buruknya. Ada sesetengah perkara, aku lakukan kerana tidak ada orang lain yang ingin lakukan. Tak kisah la apa pun, dah terlambat.


Nak bercerita tentang kawan, bukan aku tak faham, cuma aku rasa macam disampahkan.



Have you ever tried to contact me after i did that and ask..."WHY?"

Have you ever tried to defend that relationship?

You dont even text me...

That make me feels like i am a VUP after all...

And keep walking away from you...



Sepanjang hidup aku, BEN adalah kawan yang terbaik. Sayangnya, ketidakmatangan pemikiran aku mendorong aku untuk melakukan kesilapan. Tak tahulah kenapa aku ni bodoh sangat.



p/s : Semua orang ada life masing2.

Ramadhan Al-Mubarak.

video



Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua.

Semoga kita bersama dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna.

Happy Birthday.



10 AUGUST 1990

Happy Birthday Nadia Syuhada.

Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.

Selamat menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan Al-Mubarak.

Semoga ianya adalah lebih baik dari yang sebelumnya.

Friday, August 6, 2010

It doesnt mean im running from reality...







My words... it kills...




It Ends... and i Quit.



I will left everything untold.




SIAL BETUL LA. APESAL ORANG SUKA SALAH ANGGAP DENGAN APA YANG AKU POST?


DAH LA.

Thursday, August 5, 2010

.....




Have you ever tried to contact me after i did that and ask..."WHY?"

Have you ever tried to defend that relationship?

You dont even text me...

That make me feels like i am a VUP after all...

And keep walking away from you...



p/s : Aku tak harapkan untuk difahami pun...

Hmnn...

 

Ya... aku bodoh... tapi aku tak semurah tu...


Aku tak menyesal... 


Langsung tak menyesal...


Sebab...


Aku  dah tahu semua ni akan berlaku...


Dan apa yang aku lakukan selama ni pun...


Sebab aku hanya berikan apa yang aku mampu...


Aku tak minta... dan tak harapkan apa2 pun...


Macam biasa...


".........."


They dont need me...


I wont be there anymore...




p/s : Orang marah aku, nampak perubahan diri aku, nampak segalanya yang negatif tentang diri aku, tapi pernah mereka bertanya kenapa aku jadi begitu? pernah mereka bertanya pada diri sendiri? aku berubah, sebab mereka semua berubah...

Sunday, August 1, 2010

Away~~




Hmnn,

Kerja. Ill be away for a while. See ya. ^_^


I LOVE YOU SO MUCH AINA :)