CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

My Playlist


Monday, January 26, 2009

AKU, AKU, DAN AKU...


Aku tak tahu nak buat apa...keadaan aku dah makin teruk...aku dah semakin kerap sakitkan hati orang...aku tak tahu macam mana nak kawal semua ni...bukan aku sengaja nak buat macam ni...tapi aku memang dah tak boleh kawal...aku bukan suka jd macam ni...kalau boleh...aku xnak sakitkan hati sesiapa...tapi keadaan tak mengizinkan...aku dah tak percaya sesiapa...aku tak suka dengar alasan...aku tak boleh dengar...alasan...seakan2 penipuan bagi aku...walaupun untk perkara2 yang kecik...aku memang tak boleh terima...dulu...aku memang tak kesah...sikit pun tak...aku sanggup biarkn orang buat apa sahaja pada aku...orang nak kutuk...maki...nak pijak kepala aku...aku boleh diam...semuanya demi mengelakkan perkara2 yang aku tak ingini...aku sanggup buat apa sahaja demi orang2 dalam hidup aku...kawan2 aku...orang2 yang aku sayang...selagi aku boleh...aku akan cuba penuhi kehendak dorang...walaupun kadang2 akan menyakiti diri aku sendiri...tapi sekarang tak boleh...rasanya...dulu aku ada hati...hati yang rapuh...yang kian meretak dari hari ke hari...dan hati tu pernah pecah...aku cuba cantumkan...cuba pertahankan satu2nya hati yang ada pada aku...walaupun rupanya dah tak secantik dulu...dah pecah...tapi aku cuba pertahankan...tapi...sekarang...hati tu dah tak ada...dah hilang...hancur...aku sendiri pun tak sangka...orang2 yang aku sayang...sanggup buat macam tu...pada hati aku yang dah pun hancur...dorang terus hancurkan hati aku...hancurkan hati yang sememangnya dah hancur...sekarangi...aku dah kehilangan hati tu...tapi dorang terus cuba hancurkan benda yang dah tak ada...aku semakin sakit...aku dah putus asa...aku takkan pertahankan lagi benda yang dah tak ada...yang tak pernah di hargai...aku pernah berikan segalanya pada dorang...tapi semuanya tak pernah dihargai...dan kini...apa yang aku ada...cuma diri aku sendiri...dan aku dah sedar...tak akan ada sesiapa yang akan tolong aku jaga diri aku...bantu aku tika susah...selain diri aku sendiri...apa yang aku nampak...semua orang...even mereka yang aku sayang...masih cuba hancurkan aku...macam apa yang telah dorang lakukan pada hati yang pernah aku miliki...aku terpaksa pertahankan apa yang aku ada...aku perlu utamakan diri aku sendiri...utamakan diri aku...lebih dari orang lain...aku memang dah putus asa...tapi aku cuba untuk terus mencuba...cuba mencari kejujuran...kesetiaan...dalam perhubungan...mencari apa...yang tak mungkin akan ada...
# - aku tak mampu meramal...tak mampu meramal apa2...tak mampu meramal hati orang...tak mampu meramal fikiran orang...apa yang boleh aku buat...cuma percaya...percaya pada diri...percaya pada naluri...percaya pada isi hati aku sendiri...aku tak berniat nak jd selfish...tp rasanya...dunia sekarang memang memerlukan untuk aku bertindak macam ni...walaupun aku macam ni...tapi jauh di lubuk hati ini...masih tersimpan diri aku...yang pernah aku miliki...

0 comments: