CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

My Playlist


Monday, April 9, 2012

Mati dalam rasa keliru diri ini...

Hmnn...

Aku masih mencari diri ini...
Diri yang aku sangka telah lama aku kenali...
Dulu aku meminta pertaruhan ini...
Pertaruhan yang aku sangka apa yang dicari...

Tapi...

Aku terdiam seakan mati terhenti disini...
Mati dalam rasa yang tak dapat aku fahami...
Andai ini apa yang aku ingini...
Mengapa masih aku terkaku disini...

Dulu...

Aku hilang dalam leka...
Aku sangka aku tak peka...
Tapi bila disangka mata terbuka...
Mengapa masih aku kabur dalam jalannya...

Aku...

Yang sering mati dalam rasa...
Sering menanti perjalanan masa...
Andai benar masa pengubatnya...
Mengapa masih aku terseksa...

Lama...

Sekian lama aku mencari...
Sekian lama aku menanti...
Entah apa yang dicari...
Entah apa yang aku nanti...

Sakit...

Sering terasa dilubuk hati...
Luka yang sering aku buka sendiri...
Biar hari berganti hari...
Aku tak yakin ianyakan terubati...

Sesal...

Sesal dihimpit kesilapan...
Kesilapan yang dulu jalan pilihan...
Biar tak nampak dari luaran...
Namun segalanya masih berkesan...

Andai...

Andai ini takdir hidupku...
Mengapa aku masih terkaku...
Andai emasnya dijalan berliku...
Mengapa aku kabur dari kilauan emas itu...

Biar...

Biar sakit dijalan  berduri...
Biar kematu jari jemari...
Jauh disudut diri ini...
Aku masih yakin dengan diri sendiri...

p/s : aku tak faham dengan diri aku sendiri, aku kabur dengan apa yang terjadi. Mungkin aku lemah dari segi emosi... tapi aku tahu aku mampu berjalan dengan kaki sendiri. Hanya suara memujuk hati...

0 comments: