CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

My Playlist


Monday, August 30, 2010

Untitled.



Orang kata, kita takkan menyedari akan kehadiran seseorang sehinggalah saat dia meninggalkan kita. Hmnn, entahlah, sejak beberapa tahun kebelakangan ni aku terlalu mencuba untuk menghargai kehadiran mereka yang wujud dalam jalan hidup aku, tapi apa yang berlaku ialah aku menyedari kehadiran mereka sehingga saat aku kehilangan mereka. Aku melayan dari permulaan sehingga segalanya berakhir, siapa yang faham apa yang aku rasa kan. =)

Hmnn, bila semua pihak menyangka mereka adalah yang terbaik dan sentiasa meletakkan segala kelemahan dibahu orang lain, mereka tidak akan nampak kelemahan yang wujud pada diri mereka. Adakalanya, sesuatu yang kita sangkakan kelebihan kita sebenarnya adalah kelemahan kita yang paling besar. Malangnya, walaupun aku menyedari tentang sesuatu perkara, aku tetap melakukan perkara yang tidak sepatutnya dan ini meletakkan segala kelemahan pada diri aku sendiri. Aku sendiri tak faham, andai kata aku hanya memiliki satu peluang untuk membuat pilihan, aku sentiasa memilih sesuatu yang sia2. Mungkin ianya bukan sesuatu yang sia2, cuma aku yang mempersiakannya.

Orang kata "Let bygones be bygones", tapi aku sendiri tak faham, aku tak dapat melepaskan banyak perkara dalam hidup aku, kadang kala, aku rasa segalanya semakin dekat dalam hati aku lebih2 lagi bila aku menyedari kesilapan aku. Bila aku keluar dan lihat semua kawan2 aku yang sudah banyak berubah, segala memori datang kembali. Aku sendiri dah banyak berubah, cuma aku tidak menyedarinya...

Kita hanya memikirkan kekecewaan kita pada mereka tanpa memikirkan kekecewaan mereka pada diri kita...

0 comments: