CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

My Playlist


Monday, July 19, 2010

Aku...



Hmnn,


Aku terus melihat jauh kedalam diri aku, dan aku tetap kabur dengan keadaan aku. Aku semakin keliru dengan apa yang sedang berlaku, apa yang aku fikirkan, apa yang aku mahukan. Adakah aku bersedia mahupun sebaliknya...


Apa yang berlaku pada hari ini, tidak akan kekal selamanya, apa yang yang kita miliki hari ini, mungkin hilang apabila tiba masanya. Tak kira apa yang kita lakukan, tak semuanya terletak ditangan kita. Kita hanya mampu berusaha, namun tuhan menentukan segalanya. Tak kira apa pun, ianya tidak boleh dijadikan alasan untuk kita terus berputus asa, mungkin kita mampu mengubahnya, jika kita nekad untuk mengubahnya.


Kadang kala, aku cepat berputus asa, berputus asa dengan apa yang aku hadapi, inilah diri aku, aku sentiasa mengharapkan diri aku sendiri, namun kegagalan aku memahami keadaan sering membawa kehampaan. Aku sentiasa memerlukan orang lain untuk terus memberi semangat dan terus menyedarkan aku dari kehampaan.


Antara sedar dan sebaliknya, inilah dia kehidupan, hari ini sentiasa memberi pengajaran. Ada masa kita gembira, ada masa kita kecewa, ada masa kita berjaya, ada masa sebaliknya. Namun tak semuanya akan kekal selamanya. Tekad dan percaya pada diri, mungkin kita masih mampu untuk mengubahnya...


Aku bukanlah yang terbaik, namun aku enggan menjadi sebaliknya. Demi mencapai apa yang aku inginkan, aku haras tabah dan redha untuk menerima segalanya. Aku boleh ada kawan, aku boleh ada saudara, tetapi bukan mereka yang menentukan segalanya.


Hidup aku, aku yang berfikir, aku yang melihat, aku yang berkata, aku yang melakukan segalanya. Tanam kepercayaan pada diri, pegang teguh pada agama. Insyaallah aku mampu hadapi segalanya. I love u... my self.

0 comments: