CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

My Playlist


Friday, June 11, 2010

Panggung wayang dan juga TV.


OK la, sebenarnya, hal ni kecik je, tapi sikap segelintar pihak yang menyebabkan aku rasa nak post entry ni. Ianya berkenaan panggung wayang dan juga TV.

Orang dok sibuk kata, pergi menonton wayang tu dosa, maksiat. Haha, apehal la, bukan apa, apa beza tonton wayang dan juga TV? ada sesiapa boleh beritahu?

Orang kata, panggung wayang tu gelap, ada orang buat maksiat, lepas tu pulak ada adengan 18sx. Wakakaka, adoi, nak buat maksiat, dalam longkang pun boleh jadi. Nak kata korang pun kira bersubahat juga jika ada orang lain melakukan maksiat didalam panggung wayang?

OK la, kita lihat secara keseluruhan, panggung wayang tu duduknya dalam shopping complex, nak cerita maksiat, dekat tangga laluan kecemasan shopping komplek pun ada orang buat maksiat. Kira mereka2 yang berada didalam shopping komplek sewaktu kejadian hina tu berlaku tu pun bersubahat juga ke? shopping kompleks pun dah jadi sarang maksiat.

Kalau orang duduk rumah flat, penghuni lain buat maksiat, mereka2 yang duduk dalam banggunan yang sama pun kira turut berdosa la ye? sedangkan mereka tak tahu pun kejadian tu berlaku? benda ni sama je la konsep dia dengan konsep berada dipanggung wayang.

Nak kata wayang ada adengan 18sx. jangan nak kalot, tv tu lagi banyak tunjuk artis dedah aurat, pakai  baju nampak lurah dada, skirt sampai nak nampak tut, tudung jangan cakap la kan.

So pada mereka2 yang dok banyak sangat kata itu ini pada mereka yang pergi menonton wayang, jangan nak berlakon baik la. Kamu pun sama je. Aku bukan selalu menonton wayang pun, tapi panas lak dengan mereka2 yang meletakkan akal di bawah tapak selipar. Hipokrit.

Jangan nak tipu la kata tak pernah tengok tv, paling kurang pun korang tengok berita yang pembaca beritanya ada yang tak bertudung, cerita disney pun sama je, bukan ke artis disney semua berpakaian seksi? skirt nampak peha.

p/s - aku bukan baik sangat pun, cuma melihat dari sudut yang berbeza, kalau aku salah, apasalahnya korang perbetulkan ye dak?

1 comments:

Shakira said...

wayang is haram..
nk info lebih..
just go to this site..
http://5sainshayat.blogspot.com/
thanks for asking..
but don't put the hukum by your ownself..
don't judge things that we dont know if it's true or not